DEWAN MUSLIMAT PAS PADANG TERAP MENGUCAPKAN TAHNIAH KEPADA PASUKAN BOLA SEPAK DUN KUALA NERANG YANG LAYAK KE PERINGKAT SUKU AKHIR KEJOHANAN BOLA SEPAK MB KEDAH 2010

Saturday 1 August 2009

Gerakan Mansuh ISA : Syabas Buat Dua Srikandi Dewan Muslimat PAS Baling

Oleh : Aiman Athirah Al Jundi

Saya baru dihubungi oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Baling yang memaklumkan bahawa dua orang Srikandi Muslimat PAS Baling iaitu Kak Umi Kalthom dan Kak Maizon telah pun ditahan bersama lebih kurang 50 orang pejuang-pejuang kebangkitan rakyat dari seluruh negara. Mereka ditahan di Masjid Negara. Kebanyakan yang berada di situ juga telah "dihalau" agar meninggalkan masjid ! AlhamduliLlah...inilah mahar yang perlu dibayar oleh pejuang-pejuang rakyat yang prihatin terhadap saudara-saudaranya yang didzalimi Pemerintah di bawah kuku besi Najib Satu Malaya!.

Sebentar ini saya dapat bercakap dengan Kak Umi Kalthom dan sempat memberikan pandangan dan nasihat khususnya ketikamana berada dalam kongkongan kedzaliman UBN. Azam dan semangat mereka tinggi. Bagi pihak sahabat-sahabat kepimpinan Dewan Muslimat PAS di semua peringkat kita merakamkan ucapan syabas dan tahniah. La tahzan!.

Allahu Akbar! Hidup ruh jihad para syahidah dalam diri para Muslimah!.

Tahniah Dewan Muslimat PAS Baling, Kedah.




0 comments: